Book:

 

ROSNER, Krisztina, A színészi jelenlét és a csend dramatikus-teátrális játékai, L’Harmattan, Budapest, 2012. (Dramatical-Theatrical Interplays of the Performer’s Presence and Silence)

 

 

Co-edited books:

 

PANDUR, Petra - ROSNER, Krisztina - THOMKA, Beáta (eds.), Hamlet felnevet. Írások a hatvan éves P. Müller Péter tiszteletére, Kronosz, Pécs, 2016. (Hamlet Bursts Out Laughing)

 

BALASSA, Zsófia - GÖRCSI, Péter - PANDUR, Petra, P. MÜLLER, Péter - ROSNER, Krisztina (eds.), Rendezett tér: be-, át-, szét-, megrendezett terek a színházban és a drámában, Kronosz, Pécs, 2015. (Organized Spaces in Theatre and Drama)

 

BALASSA, Zsófia - P. MÜLLER, Péter - ROSNER, Krisztina (eds.), A magyar színháztudomány kortárs irányai, PTE BTK Modern Irodalomtörténeti és -elméleti Tanszék, Kronosz, Pécs, 2012. (Contemporary Tendencies Hungarian Theatre Studies)

 

 

 

Book chapters:

 

 

 

A Fly in the Light - The Corporeal Presence of the Organic and Inorganic Other, In: Eckersall, Peter (ed.), Beyond Contamination: Corporeality, Spirituality, and Pilgrimage in Northern Japan - Performance Studies international Fluid States 2015 Tohoku, Japan: Select conference proceedings, Keio University Art Center, Tokyo, 2016.163-177. http://www.art-c.keio.ac.jp/en/publication/other-publication/psi2015tohoku-proceedings/

 

A test-hiány, a test-tárgy és a hang mint karakter: Vocaloid Opera Aoi, In PANDUR, Petra - ROSNER, Krisztina - THOMKA, Beáta (eds.), Hamlet felnevet. Írások a hatvan éves P. Müller Péter tiszteletére, Kronosz, Pécs, 2016. 17-22. (The Body-Void, Body-Object and Voice as Character: Vocaloid Opera Aoi) 

 

Sharing Space with the Other: Concepts of Performative Presence in Oriza Hirata's Robot Theatre, In Japanese Studies Conference 2015 - Building Connections in Central and Eastern Europe, ELTE Eötvös Kiadó - Japan Foundation (eds.), Budapest, 2015. 63-72.

 

A káosz (újra-) rendeződő terei: térkoncepciók a 2011 utáni kortárs japán színházban, In BALASSA, Zsófia - GÖRCSI, Péter - PANDUR, Petra, P. MÜLLER, Péter - ROSNER, Krisztina (eds.), Rendezett tér: be-, át-, szét-, megrendezett terek a színházban és a drámában, Kronosz, Pécs, 2015. 142-148. (The (Re-) Organized Spaces of Chaos: Contemporary Japanese Theatre after 2011) 

 

Légy a fényben - színre vitt állatok, In A magyar színháztudomány kortárs irányai, eds. Zsófia Balassa, Péter P. Müller, Krisztina Rosner, PTE BTK Modern Irodalomtörténeti és -elméleti Tanszék, Kronosz Kiadó, Pécs, 2012. 45-53. (A Fly in the Limelight - Animals on Stage)

 

ROSNER, Krisztina - MIKULÍKOVÁ, Katarína, Retelling a Vision, The Watermill Center, A Laboratory for Performance: Robert Wilson’s Legacy, edited by José Enrique Macián, Sue Jane Stoker, Jörn Weisbrodt, Daco Verlag, Berlin-Cologne, 2011

 

A csend mint (el)hallgatás Csehov drámáiban, In: Színház, dráma, irodalom, szerk. Tóth Orsolya, Pro Pannonia, Pécs, 2010., 212-220 (Silence and Falling Silent in Chekhov’s plays)

 

A csend elhallgattatása, In: Thomka-symposion, szerk. Kisantal – Mekis – Müller – Szolláth, Kalligram, Pozsony, 2009. 338-345 (Silencing Silence, Silence in Yvonne, Princess of Burgundy by Gombrowicz)

 

Tettye, természet, teatralitás. Tettyei népünnepélyek a (múlt) századfordulón, In: Terek és szövegek, Újabb perspektívák a városkutatásban, szerk.: N. Kovács Tímea, Böhm Gábor, Mester Tibor, Kijárat Kiadó, Budapest 2005, 143-155.  (Tettye, Nature, Theatricality: Folk-fests on Tettye hill in the first decade of twentieth century)

 

Színészképzési módszerek a századforduló évtizedeiben, In: A modern színház születése, Színháztudományi Szemle 35. Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet, Budapest 2004, 249-266.  (Actor Training Methods in the First Decade of Twentieth Century)

 

 

Translations:

 

CARLSON, Marvin, Performansz: kritikai bevezetés - részletek (Performance, A Critical Introduction, Routledge, 2004, exceprts), 

In: CSIKAI, Zsuzsa - KURDI, Mária, A színpadtól a színpadig, Válogatás Marvin Carlson színházi írásaiból, Americana Ebooks, Szeged, 2014. 

 

FUCHS, Elinor, E. F. látogatása egy kisbolygón, Kérdések, amelyeket egy színdarabhoz intézhetünk (EF’s Visit on a Small Planet, Some Questions to Ask a Play, Theatre 2004/34, 5-9), Drámapedagógiai Magazin 2012/01.

 

BOGART, Anne: Félelem, irányvesztés, nehézség (Terror, Disorientation, Difficulty In: Anne Bogart Viewpoints, ed. Dixon – Smith, Smith and Kraus, 1995), Színház 2009/11. 53-56.

 

LECOQ, Jacques: A képzés útja, (The Educational Journey, In: The Moving Body, Teaching Creative Theatre, Methuen, London, 2002, 14-24.) Színház 2006/02, 59-61.

 

 

Academic papers (selected list):

 

A járás művészete - Tadashi Suzuki társulatának ötvenéves évfordulója, SZÍNHÁZ, 2016/02. 41-44. (The Art of Walking - The 50th Anniversary of the Suzuki Company of Toga)

 

A káosz (újra-) rendeződő terei: térkoncepciók a 2011 utáni kortárs japán színházban, Literatura ősz 2015, 238-242.  (The (Re-) Organized Spaces of Chaos: Contemporary Japanese Theatre after 2011) 

 

Programozott érzelmek - Hirata Oriza robotszínházi rendezései (Programmed Emotions - Oriza Hirata's Robot Theatre), SZÍNHÁZ, 2015/3. 43-45.

 

Vice or not - Az elutasítás formái a színházalkotói folyamatban (Forms of Refusal in the Creative Process of Theatre), Literatura, 2013/2., 188-192.

 

The Space between Presences, http://www.pozorje.org.rs/2012/simpozijum/KrisztinaROSNER-ENG.pdf, June, 2012

 

Marina, Marina, Marina – A jelenlét mint színre vitt élettörténet, Marina Abramovic, Színház, 2012/04. 38-44 (Marina, Marina, Marina – Presence as Biography Performed, Marina Abramovic)

 

Utópia most van, Anne Bogart és a SITI Company, Színház 2009/11. 46-52 (Utopia is now, Anne Bogart and the SITI Company)

 

ROSNER, Krisztina - MIKULÍKOVÁ, Katarína, Oral Histories, Watermill Center, Robert Wilson Archive, New York, 2008

 

A láthatatlanná váló báb, a láthatóvá váló bábos, A Pécsi Bóbita Bábszínházról, Jelenkor 2008/06. 661-668. (Invisible Puppet, Visible Puppeteer, A Review on Bóbita Puppet Theatre)

 

Felolvasó? Színház?, Jelenkor, 2007/06 (Lecture? Performance? Notes and Reflections on Rehearsed Reading)

 

Alma, kristálykockával a közepén, Tér/Élmény, (Watermill Summer Programme 2006), Színház, 2007/01, 51-54. (An Apple, with a Crystal Cube in the Middle. Space/Experience – On Robert Wilson’s Watermill Summer Program)

 

Hogyan tanítható a színészi jelenlét?, Színház 2006/02, 52-56. (How Can the Actor’s Presence Be Taught?)

 

A test megélése, Min Tanaka kurzusa a Vajdaságban, Világszínház 2003/3-4, 26-29.  (Experiencing the Body: Min Tanaka’s Butoh Course)

 

A színészképzés módszere, David Zinder: Test – hang – képzelet, Színház 2010/07. 63-64. (An Actor Training Method: David Zinder)

 

Nagymesterek ujjgyakorlatai, A New York-i színházi évadról, Színház 2009/03. (New York Theatre Season Review)

 

Feeling social?

 

 

Credits: Máté Komjáthy, Dezső Horgász, Márió Tóth-Simon, Tina Rosner.

All rights reserved.